10 iemesli, kāpēc izvēlēties zināšanas papildināt ārzemēs
Prakse.lv • 28.09.2024 • Other
“AFS Latvija” Starpkultūru programmas, kas jau 25 gadus Latvijā nodrošina augstas kvalitātes vidusskolēnu apmaiņu norisi, ir apkopojusi 10 ieguvumus skolēniem, kuri noteiktu laiku dzīvo un mācās citā valstī ar atšķirīgu kultūru.
1. Mācības ārvalstīs ir visefektīvākais veids valodas apguvei.
Cilvēki valodas apgūst dažādi, bet nenoliedzami ātrākais veids, kā apgūt interesējošo valodu ir dzīvot vidē, kur tā ir ikdiena un sadzīviska nepieciešamība. Skolēnam, nonākot citas valsts vietējā skolā un vietējā ģimenē, ir iespēja gan nostiprināt savas angļu valodas zināšanas, gan labā līmenī apgūt vēl kādu svešvalodu.
2. Tā ir padziļināta iepazīšanās ar citām kultūrām.
Personiska iepazīšanās ar citu valsti padziļinās izpratni par tās kultūru, ļaujot uzzināt vairāk par virspusējiem tūrista iespaidiem. Kultūra nav tikai arhitektūra vai ēdieni. Tā ietver arī tradīcijas, paražas, savstarpējās attiecības un daudzas citas nianses, kuru atklāšanai ir nepieciešams ilgāks laiks un saskarsme ar vietējiem iedzīvotājiem.
3. Iemaņas un pieredze tiks attīstīta veidos, kas nekad nebūtu iespējami, atrodoties tikai klasē.
Dzīvojot citas kultūras ietvarā, rodas iespēja atklāt jaunas šķautnes arī sevī un izaicināt savus pastāvošos uzskatos. Tāpat ļoti attīstās dzīvē tik nepieciešamā problēmu risināšanas prasme.
4. Paplašinās paziņu un draugu loks, aptverot visu pasauli.
Mācības ārvalstīs dod iespēju tikties ne tikai ar mītnes zemes vietējiem iedzīvotājiem, bet arī veidot savu starptautisko tīklu ar citiem skolēniem no dažādām pasaules valstīm. Nereti apmaiņas gadā iegūtie draugi saglabājas uz visu mūžu, bet uzņemošā viesģimene par otro ģimeni.
5. Pašizziņa.
Pēc apmaiņas gadā gūtās pieredzes skolēni mājās atgriežas ar jaunu izpratni un idejām par savu dzīvi. Tāpat, pieredzētais citā kultūrā, liek ar citām acīm paraudzīties uz savu valsti un novērtēt tās priekšrocības un ierobežojumus.
6. Paplašinās skats uz pasauli.
Mācības ārzemēs paplašina redzesloku, informācijas lauku un mazina neobjektivitāti pret citām kultūrām un cilvēkiem. Tās veicina toleranci un spēju apskatīt jautājumus no dažādiem viedokļiem.
7. Uzlabojas profesionālais potenciāls.
Darba devējs skolēnu, kurš ir mācījies un dzīvojis citā valstī uztver kā motivētu, patstāvīgu un ar vēlmi uzstādīt sev jaunus izaicinājumus. Pieredze ārvalstīs būs tā, kas ļaus atšķirties no konkurentiem darba tirgū.
8. Tiek apgūtas ļoti nepieciešamas specifiskas iemaņas.
Skolēni, kuri mācījušies ārvalstīs, nereti attīstījuši tādas darba devējiem simpātiskas iemaņas kā kritiskā domāšana, patstāvība un pašpārliecinātība, komandas darbs un komunikācija, motivācija un līderība, spēja pielāgoties, radošums, paplašināts redzesloks, ko ietekmējis multikulturālisms.
9. Solis ceļā uz “globālo pilsoni”.
Mūsdienu globalizācijas un straujās tehnoloģiju attīstības laikā ir būtiski arī pašam kļūt par globāli domājošu pasaules iedzīvotāju, kurš spēj uztvert un sadarboties multikulturālā vidē.
10. Tāda iespēja dzīvē rodas tikai vienu reizi!
Brīdī, kad skola ir absolvēta, parādās jauni pienākumi, kā darbs, ģimene, maksājumi utt. Kļūst arvien sarežģītāk izrauties un aizbraukt uz ilgāku laiku, dodot sev iespēju izdzīvot citu kultūru. Vidusskola ir ideāls laiks, lai uzkrātu piedzīvojumus, kurus būs vērts atcerēties visu mūžu.
Avots: www.epadomi.lv