Contact
Sintija Ķipluka Send a message
About company
Inchcape vēsture ir stāsts pat diženu komercdarbības dinastiju, kuras pamatlicēji bija pazīstamie Skotijas komersanti Makkinons, Makkenzijs un Makkejs. Inchcape pastāv jau gandrīz divsimt gadu, un mūsdienās strādā gandrīz 30 pasaules valstīs. Inchcape izaugsmi galvenokārt veicināja apvienošanās ar vairākiem uzņēmumiem un uzņēmumu iegūšana, ieskaitot apvienošanos ar Borneo Company 1967. gadā, kas gandrīz divkārt palielināja Inchcape darbības valstu sarakstu, pievienojot tam Honkongu, Malaiziju, Kanādu, Singapūru, Bruneju un Taizemi. 1972. gadā tika iegūta Dodwell and Company, nodrošinot plašas preču pārvadāšanas, motoru un uzņēmumu automašīnu tirdzniecības iespējas Tālajos Austrumos. Deviņpadsmitajā gadsimtā nodibināto uzņēmumu Mann Egerton and Company, kura portfelī sākumā bija iekļautas de Dion un Renault Daimler, bet vēlāk arī British Leyland vieglās automašīnas un vairākas luksusa automašīnas, Inchcape ieguva 1973. gadā Pride and Clarke 1978. gadā iegādājās Toyota izplatīšanas koncesiju, šo darījumu mēdza dēvēt par “gadsimta darījumu”. Komercsabiedrību Anglo-Thai Corporation, AW Bain Holdings, Gilman and Company un Caldbeck Macgregor and Company iegādāšanās pievienoja Inchcape portfelim apdrošināšanas brokera pakalpojumu sniegšanu un vīnu citu alkoholisko dzērienu importu. Pride and Clarke 1978. gadā iegādājās Toyota izplatīšanas koncesiju, šo darījumu mēdza dēvēt par “gadsimta darījumu”. 20. gs. deviņdesmito gadu beigās Inchcape pieņēma lēmumu pilnībā pievērsties galvenajai pamatdarbības jomai - starptautiskajai izplatīšanai un izpārdot nerentablos uzņēmumus un ar automobiļu mazumtirdzniecību un izplatīšanu nesaistītos meitasuzņēmumus, kā arī ievērojami samazināt darbinieku skaitu. Jaunā – tikai ar automobiļu izplatīšanu un mazumtirdzniecību saistītā Inchcape tika nodibināta 1999. gada jūnijā, tās akciju tirgus kapitalizācija šajā reģionā sastādīja 200 miljonus sterliņu mārciņu. 2000. gada jūnijā par priekšsēdētāju tika iecelts sers Džons Īdžests, bet Pīters Džonsons kļuva par izpilddirektoru. Sakarā ar Konkurences komisijas 2000. gada ziņojumu par jaunām automobiļu cenām Apvienotajā Karalistē Inchcape peļņa no pamatdarbības samazinājās no 25 miljoniem sterliņu mārciņu 1999. gadā uz 0,7 miljoniem sterliņu mārciņu 2000. gadā. Tomēr cenu samazināšana un zemākas procentu likmes nodrošināja iespēju atgūt klientus, un 2001. gadā peļņa pieauga līdz 13,7 miljoniem sterliņu mārciņu. Arī Tālo Austrumu valstu atgūšanās pēc ekonomikas krīzes šajā laikā palīdzēja paaugstināt peļņu, šādas iespējas sniedza arī Inchcape īpašumā esošo četrdesmit deviņu procentu Toyota UK akciju pārdošana Toyota 2000. gadā, kas ļāva paplašināt darbību Honkongā, vienlaikus paturot Inchcape lielākā neatkarīgā Toyota izplatītāja statusu Eiropā, Honkongā un Singapūrā. 1999. gadā Inchcape sadarbībā ar Amerikas autobytel.com nodibināja Autobytel UK – jaunu un lietotu automobiļu interneta tirdzniecības pakalpojumu, turpinot meklēt jaunas tirgus izmaņu prognozes, lai saglabātu savu vadošo vietu nozarē. Fakts, ka galvenā uzmanība tika pievērsta automobiļu sektoram, nodrošināja Inchcape milzīgus panākumus. Pītera Džonsona vadībā Inchcape akciju tirgus kapitalizācija sasniedza 2 miljardus sterliņu mārciņu un uzņēmums izveidoja ļoti spēcīgu komerciālo bāzi. Pītera Džonsona vadībā Inchcape akciju tirgus kapitalizācija sasniedza 2 miljardus sterliņu mārciņu … Nesen Inchcape grupa līdz ar grupas prezidenta Andrē Lakruā ierašanos no jauna sāka izvērtēt jaunas komercdarbības iespējas. Inchcape nākotnes redzējums Inchcape nākotnes redzējums ir vienkāršs – kļūt par pasaulē visvairāk uz klientiem orientēto automobiļu mazumtirdzniecības grupu. Inchcape plāno palielināt savas darbības valstu skaitu, kā arī nodrošināt esošo un jauno partneru skaita pieaugumu. Ir izstrādāta uzņēmuma mēroga programma ‘Inchcape Advantage’, kas paredz nostiprināt visus komercdarbības aspektus visā pasaulē. Pēc gandrīz 200 gadu ilgas sekmīgas darbības Inchcape nākotnes redzējums šķiet vēl lieliskāks. Inchcape Baltijā Inchcape šobrīd ir pārstāvēts visās trijās Baltijas valstīs. Latvijā: Inchcape piederošie uzņēmumi Latvijā pārstāv Ford, Land Rover, Mazda, Jaguar, BMW, BMW Motorrad, MINI un Alpina zīmolus. Inchcape uzņēmumos Latvijā strādā 360 darbinieki. Igaunijā: Inchcape Motors Estonia OU. Igaunijā ir četri autocentri - 2 Tallinnā, 1 Pērnavā, 1 Tartu, kuros ir pārstāvētas Jaguar, Mazda un Land Rover markas automašīnas. Darbinieku skaits 151. Lietuvā: Inchcape piederošie uzņēmumi Lietuvā pārstāv Ford, Mazda, Land Rover, Mitsubishi, Suzuki, Hyundai, Isuzu, un Jaguar zīmolus. Darbinieku skaits 266.
Success story
Inchcape nopērk Baltic Motors un BM Auto 2007.gada jūnijā Latvijas autosabiedrībā parādījās kāda visai negaidīta ziņa: Lielbritānijā bāzētais uzņēmums Inchcape vienojies ar investīciju kompāniju MVC Capital par tās īpašumā esošo firmu Baltic Motors un BM Auto pārpirkšanu. Inchcape ir multibrendu kompānija, kam pieder auto mazumtirdzniecības uzņēmumi vairākās Eiropas valstīs, kā arī Āzijā. Tostarp Latvijā jau darbojās viens Inchcape meitasuzņēmums – SIA Inchcape Motors Latvia, kas ir Mazda un Jaguar oficiālais pārstāvis. Inchcape pārstāvis informēja, ka darījums, kura rezultātā uzņēmums iegādājas Ford, BMW, Mini un Land Rover pārstāvniecības, atbilst tā stratēģijai paplašināt ietekmi attīstības valstu tirgos. Darījuma summa ir 60,5 miljoni sterliņu mārciņu (aptuveni 62,7 miljoni latu).
Represented professions
Recommended schools and studies
Engineers - Mechanics Locksmiths
1 recommendations
Rīgas Tehniskā koledža
- 138 company recommendations
Designer, Engine
2 recommendations
LBTU - Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte
- 306 company recommendations
Rīgas Tehniskā universitāte
- 936 company recommendations