Labās prakses piemērs - Exigen services
Prakse.lv • 13.05.2024 • Information for qualitative internships, Success stories
Kāds ir audzēkņu skaits? Cik no audzēkņiem tiek pieņemti darbā?
Vidēji gadā praksi iziet aptuveni 20-30 audzēkņi. Darbā tiek pieņemti 10-15 audzēkņi.
Ar kādām izglītības iestādēm sadarbojaties?
Līgumi noslēgti ar Latvijas Universitāti, Rīgas Tehnisko universitāti, Vidzemes Augstskolu, Rīgas Tehnisko koledžu.
Kā notiek mācību process uzņēmumā?
Praksēm ir ļoti individuāla pieeja. Jaunieši praksēm tiek atlasīti visbiežāk konkrētiem projektiem – tiek izskatīti prakses pieteikumi, notiek darba intervijas, kurās piedalās projektu vadītāji, kuriem ir radusies interese par konkrēto jaunieti. Pats svarīgākais aspekts ir vēlme mācīties un “dzirkstele acīs” – vēlme gūt jaunu pieredzi un strādāt konkrētajā uzņēmumā. Prakses garums ir trīs mēneši. To ir iespējams pielāgot jaunieša mācību grafikam. Audzēkņu vērtēšanā nav noteiktu kritēriju un standartu. Galvenais aspekts, kas tiek ņemts vērā, ir uzcītība, interese un aizrautība.
Kā uzņēmums atbalsta audzēkņus?
Audzēkņiem tiek pielāgots darba grafiks. Visiem jauniešiem tiek maksātas stipendijas. Tiek sniegts atbalsts kursa darbu, zinātnisko darbu izstrādē – tiek piedāvāti uzņēmuma resursi dažādiem eksperimentiem, mentori konsultē un palīdz izstrādāt kvalitatī- vus pētījumus.
Kādi ir audzēkņu mācību rezultāti?
Prakses tiek veidotas tā, lai pirmajā mēnesī audzēkņi iepazīstas ar vidi, projektu, kārtību uzņēmumā, otrajā mēnesī spēj veikt uzdevumus mentora uzraudzībā, bet jau trešajā mēnesī spētu veikt patstāvīgi atsevišķus uzdotos uzdevumus.
Kādi ir uzņēmuma izdevumi apmācībām?
Izdevumi tiek uzskaitīti. Izmaksas veido mentoru atalgojums (prēmijas), darba vietu iekārtošana prakses vietām u.c.
Kādi ir uzņēmuma būtiskākie ieguvumi?
Galvenais ieguvums ir jaunie darbinieki, kuri jau ir iepazinušies ar uzņēmumu, pierādī- juši sevi praksē un izrādījuši interesi kļūt par daļu no uzņēmuma komandas.
Publikācija tapusi Eiropas Savienības ERASMUS+ programmas projekta „Kvalitatīvas prakses darba tirgum” Projekta Nr.2014-1-LV01-KA202-000522 ietvaros.