About study program
Profesionālā augstākā izglītība sabiedriskajās attiecībās un reklāmā
Reputācija ir viens no vērtīgākajiem firmas resursiem. Kompāniju īpašnieki pastāvīgi rūpējas par savas reputācijas uzturēšanu kā partneru, tā konkurentu, bet jo īpaši patērētāju vidū. Preču ražotāju reputāciju uztur pastāvīga un mērķtiecīga reklāma, kā arī sabiedrisko attiecību (Public relations) speciālistu savstarpēji saistītu akciju sistēma, kas orientēta uz labvēlīgas attieksmes radīšanu pret firmu šobrīd un nākotnē.
Viens no PR speciālistu uzdevumiem ir korporatīvās jeb imidža reklāmas īstenošana. Šī svarīgā PR vadības elementa būtība ir izcelt kompānijas darba veiksmīgumu, tās ievērojamās materiāli-finansiālās iespējas, jaunāko ražošanas tehnoloģiju līmeni. Visi šie argumenti ir vērsti uz patērētāju labvēlīgas attieksmes radīšanu pret kompāniju, mērķtiecīgu firmas prestiža un tās produkcijas vērtības celšanu.
Ikviens no mums ir izjutis, ko nozīmē labs vai slikts viedoklis par sevi. Savukārt uzņēmuma slikta vai laba reputācija tiešā veidā ietekmē biznesa rādītājus. Kompānijas reputācija ir viens no visdārgākajiem aktīviem, un lai to iegūtu vai aizstāvētu, periodiski notiek asas cīņas.
Ļoti precīzi ir izteicies Starptautiskā reputācijas institūta direktors Čārlzs Fombruns: "Ja konkurence ir tirgus ekonomikas dzinējs, tad reputācija ir degviela, kas liek dzinējam darboties: reputācija uzņēmumam pievilina klientus, investorus un arī darbiniekus." Var droši apgalvot – talantīgs sabiedrisko attiecību vadītājs mūsdienu organizācijā ir viena no centrālajām un svarīgākajām personām.
Sabiedrisko attiecību speciālista darbs atver kompānijām noieta tirgu
PR speciālista attiecībām ar drukātajiem un elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem ir abpusēja izdevīguma raksturs. Šādas attiecības pastāvīgi cenšas nodibināt un uzturēt kā žurnālisti, tā arī lietišķo aprindu pārstāvji. Tas palīdz uzņēmējiem sekmēt savas preces noietu, bet žurnālistiem, savukārt, iegūt jaunāko informāciju un, ja īpaši paveiksies, arī kādu sensāciju. Galveno lomu šādās attiecībās spēlē tieši PR speciālists. Tieši viņš veido konfidenciālas attiecības ar plašsaziņas līdzekļiem un tieši viņš, izpildot savu stratēģisko uzdevumu, būs spējīgs pareizi salikt akcentus un ietekmēt auditorijas attieksmi pret kompāniju.
Šīs programmas absolvents varēs strādāt gan reklāmas aģentūrā kā projektu vadītājs, kopiraiters, brenda menedžeris, mediju plānotājs, gan arī kā PR speciālists jebkurā uzņēmumā. No divām radniecīgām un savstarpēji papildinošām zinātnēm - „Reklāmas tehnoloģijas” un „Sabiedriskās attiecības” - Latvijas Biznesa koledža ir sastādījusi jaunu, aktuālāku mācību programmu „Sabiedriskās attiecības un reklāma”. Šīs programmas absolventi saņems zināšanas un iemaņas darbam jebkurā Eiropas valstī, kur komunikācija notiek pēc vienota principa. Šādi speciālisti ir pieprasīti gan valsts struktūrās, gan biznesa vidē.
Latvijas Biznesa koledžas piedāvātās programmas gaitā studenti apgūs sabiedrisko attiecību vadības pamatmetodes dažādās sabiedriskās politikas un biznesa sfērās; iegūs iemaņas darbam ar plašsaziņas līdzekļiem, apgūs reklāmas kampaņu plānošanas principus, iemācīsies sastādīt mērķauditoriju ietekmējošus reklāmas un publicitātes tekstus, noskaidros, kā katrs konkrētais reklāmas veids ietekmē auditoriju. Programmas nobeigumā ir paredzēta prakse.
Plašas iespējas realizēt savas idejas
Pēc TNS Latvija datiem Televīzijā 2010.gadā kopumā pārraidītas 507 350 reklāmas minūtes, kas ir par 21% vairāk nekā 2009.gadā, kad ēterā kopā tika pārraidītas 420 658 reklāmas minūtes. 2010.gadā reģistrētas 1 317 849 reklāmas, kas ir par 22% vairāk nekā iepriekšējā gadā.
2010.gadā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija HENKEL, PROCTER & GAMBLE, TELE2, RECKITT BENCKISER un UNILEVER. Reklamētākie zīmoli televīzijā – DANONE, ZELTA ZIVTIŅA, MAXIMA, TELE2 un SCHWARZKOPF.
Lielakie reklāmdevēji
Žurnālos reklāmas apjoms 2010.gadā, salīdzinot ar 2009.gadu pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, ir praktiski palicis nemainīgs, samazinoties par 0,02%. 2010.gadā kopējais žurnālu aizpildījums ar reklāmu bija 7,22 miljoni kvadrātcentimetru, tik pat cik 2009.gadā. 2010.gadā žurnālos bija publicētas 19 022 reklāmas, kas ir par 5% mazāk nekā 2009.gadā, kad kopējais reklāmu skaits žurnālos bija 20 110.
Lielākie reklāmdevēji žurnālos (pēc reklāmas laukuma cm²) 2010.gadā bija PROCTER & GAMBLE, L'OREAL, LĪVU AKVAPARKS, BALTKOM un TELE2. Reklamētākie zīmoli žurnālos – LĪVU AKVAPARKS, BALTKOM, SAMSUNG, TALLINK un PAMPERS.
Savukārt, interneta lietotāju skaits 2010.gadā turpināja pieaugt. Vidēji 64% Latvijas iedzīvotāju izmantojuši internetu, un šis rādītājs turpina pieaugt. Jaunākie vasaras pētījuma rezultāti liecina – joprojām saglabājas tendence, ka visaktīvāk internetu lieto jaunieši vecumā no 15 līdz 19 gadiem. Šajā vecuma grupā internetu lieto absolūtais vairākums jeb 93% šīs mērķa grupas pārstāvju. Tāpat joprojām pieaug arī interneta lietošana 30 līdz 49 gadus vecu Latvijas iedzīvotāju vidū.
Augstāk minētais, kas pamatots ar konkrētiem datiem, ļoti skaidri parāda iespējas šajā jomā. Ja vēlies veidot radošu un aizraujošu karjeru, tad Tu esi tieši tas, kuru gaida mediju tirgus. Tieši tāds Tu esi vajadzīgs – radošs, enerģisks, ar izaicinājuma garu. Nāc studēt Latvijas Biznesa koledžā un kļūsti par reklāmas un sabiedrisko attiecību profesionāli.
Šis ir dinamisks informācijas tehnoloģiju laikmets, un lai uzņēmums veiksmīgi konkurētu tirgū, kā arī lai valsts iestāde iegūtu augstu sabiedrības uzticību, galveno lomu spēlē ne tikai reklāma, bet arī sabiedrisko attiecību speciālista darbība. PR menedžeris ienes izmaiņas komunikācijas plūsmā, kā rezultātā tiek koriģēts korporatīvais vai sabiedrības viedoklis, un rada pozitīvu attieksmi pret uzņēmumu vai iestādi šobrīd un nākotnē. Jā, sabiedrisko attiecību speciālists ir īstens komunikācijas mākslinieks.
Sabiedrisko attiecību speciālista pienākumos ietilpst:
*
komunikācija un sadarbība ar plašsaziņas līdzekļiem,
*
zīmola veicināšana, piesaistot un realizējot dažāda mēroga pasākumus,
*
reklāmas un publicitātes kampaņu organizēšana, vadīšana un realizēšana,
*
organizācijas vadības pozīciju skaidrošana ar plašsaziņas līdzekļu starpniecību,
*
sekošana līdzi sabiedriski politiskajām norisēm un atbilstoša komunikācijas rīcības plāna izstrāde,
*
sabiedriski politisko notikumu paredzēšana un proaktīva komunikācija plašsaziņas līdzekļos,
*
momentāna un gudra reaģēšana krīzes situācijā, kad jānovērš kāds no reputāciju bojājošiem riskiem,
*
monitoringa un informācijas analīzes veikšana.
Var droši teikt, ka PR speciālisti ne tikai veido atpazīstamību un veicina preču/pakalpojumu pieprasījumu, bet ir kā tilts starp organizāciju un sabiedrību. No vienas puses viņu uzdevums ir izplatīt informāciju, kas palīdz cilvēkiem atpazīt un pozitīvi vērtēt uzņēmumu vai iestādi. No otras puses PR menedžeri izzina sabiedrības viedokli, informējot par to vadību, un izstrādā tālāku komunikācijas taktiku.
Augstākā izglītība un kvalifikācija
Ka jau iepriekš minēts, Latvijas Biznesa koledža ir spējusi radīt īpaši pilnvērtīgu studiju virzienu, un Tevi gaida interesantas teorētiskās un praktiskās nodarbības sabiedrisko attiecību un reklāmas jomā, semināri augstas klases pedagogu vadībā, jaunāko pasaules PR tendenču iepazīšana. Programmas nobeigumā ir paredzēta prakse attiecīgās kompānijās un publiskās pārvaldes iestādēs. Absolvējot Latvijas Biznesa koledžā studiju virzienu „Sabiedriskās attiecības un reklāma”, Tu iegūsi augstāko izglītību augstākajā līmenī.
Sabiedrisko attiecību un reklāmas speciālista darbs ir dinamisks un ļoti aizraujošs. Šīs programmas absolvents varēs strādāt jebkurā uzņēmumā vai iestādē.
Programmas absolventi saņems tādas zināšanas un iemaņas, kas pavērs darba iespējas jebkurā Eiropas valstī.
Atkārtojot svarīgāko, Latvijas Biznesa koledžas piedāvātās programmas gaitā studenti:
*
apgūs sabiedrisko attiecību veidošanas principus un metodes dažādās valsts pārvaldes un biznesa nozarēs,
*
iegūs iemaņas darbam ar plašsaziņas līdzekļiem,
*
apgūs reklāmas kampaņu plānošanas un semināru, preses konferenču organizēšanas principus,
*
iemācīsies sastādīt mērķauditoriju ietekmējošus reklāmas, publicitātes tekstus izsūtīšanai medijiem, klientiem vai publicēšanai uzņēmuma mājas lapā,
*
uzzinās, kā katrs konkrēts reklāmas veids ietekmē mērķauditoriju,
*
u.c.
Studiju nodrošinājums
Absolvējot šo studiju virzienu, studenti saņem starptautiski atzītu 1.līmeņa augstākās profesionālās izglītības diplomu ar norādi par specializāciju „Sabiedrisko attiecību un reklāmas speciālists".
Studiju maksā ir iekļauts viss, kas nepieciešams veiksmīgai zināšanu apguvei:
* lekciju apmeklējums (t.sk. angļu vai vācu valoda un datorkursi);
* privātās konsultācijas visos priekšmetos;
* visnepieciešamākie izdales materiāli, metodisko materiālu izmantošana, LBK bibliotēkas lasītāja karte;
* prakses nodrošināšana;
* u.c.
Studiju formas un mācību ilgums
* dienas nodaļa;
* vakara nodaļa;
* neklātiene;
* tālmācība.
Studiju īstenošanas ilgums ir 2 gadi pilna laika (klātienes) un 2,5 gadi nepilna laika (neklātienes) studijās. Turklāt, ja izvēlaties tālmācības studijas jeb studijas ar interneta starpniecību, mācību ilgums ir 2,5 gadi. Iestājeksāmenu nav. Latvijas Biznesa koledžā studijas notiek divās atsevišķās plūsmās – latviešu un krievu valodā.
Studiju laiki
Dienas nodaļas studenti apmeklē lekcijas 4 reizes nedēļā no plkst. 9:00 līdz 14:30, vakara nodaļas studentiem lekcijas notiek no plkst. 18:00 līdz 21:30. Neklātienes nodaļā nodarbības notiek sestdienās un svētdienās katru otro nedēļu, t.i., 4 reizes mēnesī. Savukārt tālmācībā mācību laiku iespējams izvēlēties patstāvīgi.
Sabiedrisko attiecību speciālista nozīmi mūsdienu dinamiskajā un informācijas tehnoloģiju laikmetā nav iespējams pārspīlēt. Ne velti tik bieži žurnālisti tieši viņiem prasa izteikt viedokli, jo tieši viņi vislabāk pārzina procesu, kas nosaka sabiedrības izvēli un veido tās nākotni.
Modernā uzņēmumā sabiedrisko attiecību vadītājs ir viena no svarīgākajām personām. Bez laba sabiedrisko attiecību speciālista uzņēmumam grūtāk sasniegt noteiktos mērķus. Ja Tu vēlies uzņemties šo nozīmīgo uzdevumu un lielo izaicinājumu būt uzņēmuma visu notikumu centrā, veidot sabiedrības domu un kaldināt uzņēmuma veiksmes stāstus, tad esi uz pareizā ceļa. Latvijas Biznesa koledžas studiju virziens „Sabiedriskās attiecības un reklāma” sniedz visu nepieciešamo, lai Tu kļūtu par spīdošu sabiedrisko attiecību virtuozu
Detailed information
Pre-education |
Undergraduate |
Qualification |
College |
Available languages |
English, Latvian |
Companies, which recommend this study
Available employment
Study programs you might be interested in